۱۴۰۱ آذر ۸, سه‌شنبه

گلرخ ایرایی از زندان قرچک ورامین به مکان نامعلومی منتقل شد

 

گلرخ ایرایی از زندان قرچک ورامین به مکان نامعلومی منتقل شد

خبرگزاری هرانا – گلرخ ایرایی، زندانی سیاسی سابق، امروز سه شنبه ۸ آذر از زندان قرچک ورامین به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱، گلرخ ایرایی، از زندان قرچک ورامین به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “وی امروز ار بند خارج شد و تاکنون اطلاع مشخصی از علت و محل انتقال خانم ایرایی در دست نیست”.

گلرخ ایرایی، روز دوشنبه ۴ مهرماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران همراه با ضرب و شتم بازداشت شد. نیروهای امنیتی در جریان بازداشت اقدام به تفتیش منزل و ضبط برخی از لوازم شخصی وی کرده اند.

خانم ایرایی اوایل آبان ماه، توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست محمود حاج مرادی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است.

وی پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. در آخرین مورد وی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد. دادگاه همچنین علاوه بر این او را به ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب محکوم کرد. این حکم مدتی بعد در مرحله تجدید نظر بدون تشکیل جلسه دادگاه عینا تائید و به وی ابلاغ شد. بر اساس حکم صادره با اعمال ماده ۱۳۴ مدت ۲ سال و ۱ ماه از این حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

فروردین‌ماه سال گذشته خانم ایرایی در حالی که از برگزاری جلسه دادگاه هیچگونه اطلاعی نداشت توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به صورت غیابی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان، ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دستجات سیاسی و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

گلرخ ایرایی، نهایتا روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، از زندان آمل آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

سربریدن مونا حیدری توسط همسرش؛ متهم ردیف اول به ۷ سال و نیم زندان محکوم شد

  قوه قضائیه ایران می گوید همسر مونا (غزل) حیدری که سال گذشته همسر ۱۷ ساله خود را سر بریده بود، به ۷ سال و نیم زندان محکوم شده است. انتشار ت...