۱۴۰۱ آذر ۸, سه‌شنبه

دو شهروند معترض در تهران و کرج مجموعا به ۸ سال حبس محکوم شدند



دو شهروند معترض در تهران و کرج مجموعا به ۸ سال حبس محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – مهدی محمدی، شهروند ساکن تهران و امیرمحمد جلالی شهروند ساکن کرج که در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شدند، توسط دادگاه های انقلاب این شهرها مجموعا به ۸ سال حبس محکوم شدند. آقای جلالی همچنین به ۲ سال تبعید به کرمان محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو شهروند معترض در تهران و کرج به تحمل حبس محکوم شدند.

مهدی محمدی، از بابت اتهام اخلال در نظم عمومی و امنیت کشور توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد. امیرمحمد جلالی نیز توسط دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی آصف الحسینی به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به کرمان محکوم شد.

مهدی محمدی، در تاریخ ۴ مهر در تهران بازداشت و هم اکنون در زندان تهران بزرگ بسر میبرد. حکم صادره علیه این شهروند در تاریخ ۲۳ آبان به وی ابلاغ شده است.

امیرمحمد جلالی ۲۴ ساله نیز در تاریخ ۱۶ مهر در منزل شخصی خود در کرج بازداشت و به زندان قزلحصار کرج منتقل شد. دادگاه این شهروند در تاریخ ۱۹ آبان، از طریق ویدئو کنفرانس برگزار و حکم صادره روز چهارشنبه ۲ آذر ابلاغ شده است.

یک منبع مطلع در خصوص آقای جلالی به هرانا گفت: “وی در طول دوران بازداشت برای اخذ اعترافات اجباری توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه تحت فشار بوده.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

سربریدن مونا حیدری توسط همسرش؛ متهم ردیف اول به ۷ سال و نیم زندان محکوم شد

  قوه قضائیه ایران می گوید همسر مونا (غزل) حیدری که سال گذشته همسر ۱۷ ساله خود را سر بریده بود، به ۷ سال و نیم زندان محکوم شده است. انتشار ت...