۱۴۰۱ دی ۱۵, پنجشنبه

معترض جوان در اعتصاب غذا؛ مادر آرمیتا عباسی: ۸۲ روز گذشت، به پرونده‌اش رسیدگی کنید

 

مادر آرمیتا عباسی، ۸۲ روز پس از بازداشت این معترض جوان، در نامه‌ای سرگشاده با انتقاد از بی‌توجهی مقامات قضایی و نپذیرفتن وکیل انتخابی، خواهان رسیدگی به پرونده دخترش شد.

مادر این زندانی روز دوشنبه ۱۲ دی با انتشار متنی در اینستاگرام خطاب به «رئیس دادگستری استان البرز، دادستان دادگاه انقلاب اسلامی کرج، بازپرسی شعبه ۱۳، و قاضی شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی» مرکز استان البرز، نوشت: «آمدم، نبودید. پرسیدم، جواب واضح ندادید. وکیل اختیار کردیم، نپذیرفتید.»

او با تأکید بر این که با رسانه‌ها مصاحبه نکرده تا مقامات قضایی او را به «تعرض به قوانین» متهم نکنند، در هشتاد و دومین روز بازداشت فرزندش گفت: «تک‌فرزند من که طبق نظرات حضرات اطلاعات با عناوین دروغین در زندان کچویی کرج زندانی است به علت عدم رسیدگی به پرونده‌اش و طولانی شدن دوره زندان دست به اعتصاب غذای خشک زده.»

مادر آرمیتا عباسی با بیان این که مقامات قضایی بنا را «به مجرم بودن» می‌گذارند، مگر این که «خلافش ثابت شود»، ابراز امیدواری کرد که پیامش «قبل از این که دیر شود» به دست مقامات قضایی استان البرز برسد.

او خواستار رسیدگی به پرونده دخترش شد و نوشت: «این اعتصاب غذا که توسط آرمیتا و سایر هم‌بندانش است، اصلا به نفع هیچ کس نیست.»

در ماه گذشته شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی به نقل از منابع مطلع که با قربانیان گفت‌وگو کرده‌اند، به پرونده آرمیتا عباسی ساکن کرج پرداخت که به‌خاطر نوشته‌های اعتراضی خود «علیه جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی» بازداشت شده است.

سی‌ان‌ان نوشت، از اطلاعیه قوه قضاییه چنین برمی‌آید که مجازاتی سخت را برای این دختر ۲۰ ساله در نظر گرفته، اما این اطلاعیه در عین حال با هدف تکذیب مدارک افشاشده‌ای در اینستاگرام بوده که سر و صدا به‌ پا کرده‌ است.

به‌گزارش سی‌ان‌ان، این مدارک شامل «مکالمات میان پزشکان در سرویس پیام خصوصی اینستاگرام» بوده و حاکی از آن است که نیروهای امنیتی ایران خانم عباسی را تحت شکنجه و خشونت جنسی قرار داده‌اند.

طبق مدارکی که از بیمارستان امام علی در کرج درز کرده است، او روز ۲۵ مهر به‌ همراه افسران لباس شخصی به این بیمارستان برده می‌شود در حالی که موهایش تراشیده شده بود و به‌شدت می‌لرزید.

پزشکان در «مکالمه افشا‌شده خود» از وحشتی حرف زده‌اند که با دیدن نشانه‌های تجاوز احساس کرده‌اند.

یک منبع مطلع در «بیمارستان امام علی» در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان صحت این مدارک را تایید کرده‌ است. آرمیتا عباسی هم‌اکنون در زندان فردیس (کچویی) نگهداری می‌شود. سی‌ان‌ان می‌نویسد که نتوانسته با او یا اعضای خانواده‌اش صحبت کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

سربریدن مونا حیدری توسط همسرش؛ متهم ردیف اول به ۷ سال و نیم زندان محکوم شد

  قوه قضائیه ایران می گوید همسر مونا (غزل) حیدری که سال گذشته همسر ۱۷ ساله خود را سر بریده بود، به ۷ سال و نیم زندان محکوم شده است. انتشار ت...