۱۴۰۱ دی ۱۵, پنجشنبه

پنج سال زندان به‌دلیل حمل پلاکارد؛ روژین یوسف‌زاده «یکی از طولانی‌ترین بازداشت‌ها» را سپری می‌کند

 


وکیل رژین یوسف‌زاده، دختر ۲۶ ساله اهل مهاباد که به دلیل در دست داشتن پلاکاردی با نام «مهسا امینی» در روز ۲۷ شهریور در تهران بازداشت شد می‌گوید موکلش به پنج سال زندان محکوم شده و از تامین «وثیقه یک میلیاردی» ناتوان است.

رسانه‌ها از بازداشت او به عنوان «یکی از طولانی‌ترین بازداشت‌ها» در جریان اعتراضات سراسری ایران یاد می‌کنند.

به گزارش روزنامه شرق، روژین بدون وکیل تعیینی مراحل ابتدایی دادرسی را گذرانده است و وکیل تعیینی پس از صدور رأی اولیه به پرونده اضافه شده است.

محمد جوان، وکیل تعیینی این معترض به شرق گفته است که دادگاه انقلاب در رأی بدوی، موکلش را به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به پنج سال زندان و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم کرد.

آقای جوان می‌گوید پنج سال حکم زندان قابل اجرا است.

پیشتر، خانواده خانم یوسف‌زاده گفته بودند که توانایی پرداخت «وثیقه یک میلیاردی» صادر شده توسط دادسرا را ندارند و به این ترتیب، او در زندان قرچک ورامین ماند.

وکیل خانم یوسف‌زاده که درخواست تجدیدنظر داده است می‌گوید یکی از دوستان موکلش سندی آماده کرده است و هر چند «در مرحله تجدیدنظر قبول وثیقه سخت است اما تلاش خود را می‌کند» تا موکلش به قید وثیقه آزاد شود.

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تخمین زده است که از روز ۲۶ شهریور تا ۱۴ دی، ۱۹ هزار و ۲۶۲ نفر بازداشت شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

سربریدن مونا حیدری توسط همسرش؛ متهم ردیف اول به ۷ سال و نیم زندان محکوم شد

  قوه قضائیه ایران می گوید همسر مونا (غزل) حیدری که سال گذشته همسر ۱۷ ساله خود را سر بریده بود، به ۷ سال و نیم زندان محکوم شده است. انتشار ت...