۱۴۰۱ دی ۲۱, چهارشنبه

آتش زدن بنرهای حکومتی در کرمان و زنجان، اعتراضات شبانه در تهران

 


مناطق جنت‌آباد، اکباتان، چیتگر، طرشت، خیابان شریعتی، لویزان، اقدسیه، تهرانپارس، و نارمک شهر تهران شامگاه دوشنبه شاهد اعتراضات پراکنده و شعارهای ضدحکومتی بود. معترضان در مشهد، کرمان، زنجان و کرمانشاه نیز اقدام به نصب بنرهای اعتراضی و آتش زدن تبلیغات حکومتی کردند.

همزمان استقرار گسترده نیروهای امنیتی و یگان ویژه در اطراف زندان رجایی‌شهر تا بامداد سه‌شنبه ادامه یافته است.

یک شب پس از تجمع صدها تن از معترضان در مقابل زندان رجایی شهر کرج برای ممانعت از اعدام احتمالی محمد قبادلو و محمد بروغنی، همچنان نیروهای امنیتی و یگان ویژه اطراف این زندان مستقر هستند.

تجمع شامگاه یکشنبه در مقابل زندان رجایی‌شهر پس از آن شکل گرفت که نیروهای امنیتی این زندان محمد قبادلو و محمد بروغنی را به سلول‌های انفرادی منتقل کردند، رخدادی که از آن به عنوان نشانه‌ای برای اعدام قریب الوقوع این دو معترض تعبیر شد.

در شامگاه دوشنبه و بامداد سه‌شنبه همچنان تعدادی از معترضان در محدوده اطراف این زندان حضور دارند و حضور نیروهای امنیتی نیز بسیار گسترده است.

از سوی دیگر بسیاری از مناطق تهران شامگاه دوشنبه شاهد اعتراضات و شعارهای شبانه علیه اعدام معترضان بود.

در منطقه جنت‌آباد در شمال غربی تهران جمعی از معترضان با افروختن آتش اقدام به برپایی تجمع خیابانی و سردادن شعارهای ضد حکومتی کردند.

شهرک اکباتان هم شامگاه دوشنبه بار دیگر شاهد سردادن شعارهای شبانه ضد حکومتی از سوی جمعی از مردم بود. اعتراضات و شعارهای شبانه در این منطقه در حالی تداوم دارد که ده‌ها تن از زنان، جوانان و ساکنان این شهرک در چند هفته گذشته از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند.

با این حال معترضان اکباتان، دوشنبه شب بار دیگر با شعارهایی چون «اکباتان بیدار است، از ذلت بیزار است» و «مرگ بر دیکتاتور» به اعتراضات ضدحکومتی خود ادامه دادند.

شهرک چیتگر در غرب تهران نیز شامگاه دوشنبه شاهد شعارهای شبانه جمعی از مردم از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» بود.

در طرشت از محله‌های قدیمی تهران که همجوار با دانشگاه صنعتی شریف است دوشنبه شب جمعی از مردم معترض از خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی خود شعار «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

معترضان همچنین در محله تهران‌ویلا از مناطق مسکونی منطقه ستارخان تهران هم دوشنبه شب شعارهای ضد حکومتی سردادند.

«مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» و «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» از جمله شعارهای شبانه معترضان در تهران ‌ویلا بود.

منطقه لویزان که در شمال شرقی تهران قرار دارد و اغلب مجتمع‌های مسکونی آن متعلق به نیروهای نظامی و به ویژه منازل سازمانی نیروهای ارتش است، شامگاه دوشنبه شاهد شعارهای شبانه بود و جمعی از مردم معترض این اقدام به سردادن شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر دیکتاتور» کردند.

معترضان در لویزان همچنین در بخشی از شعارهای شبانه خود با سردادن شعارهایی چون «خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله»، «مرگ بر حکومت آدم‌کش»، «مرگ بر جمهوری اعدامی» به اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی اعتراض کردند.

در تهرانپارس واقع در شرق تهران جمعی از معترضان در شعارهای شبانه خود علاوه بر سردادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، اقدام به سردادن شعار «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» کردند.

منطاق اقدسیه، نارمک و سیدخندان نیز در این شب شاهد شعارهایی ضدحکومتی از «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سبود.

شهر مشهد هم دوشنبه شب شاهد اعتراضات پراکنده بود و معترضان بنری را بر پل عابر یکی از خیابان‌های پرتردد این شهر نصب کردند که بر آن نوشته بودند: «ما به پای نظام نمی‌سوزیم، ما از پایه نظام را می‌سوزانیم.»

تعدادی از معترضان در کرمان شامگاه دوشنبه نوزدهم دی ماه، یک بیلبورد حاوی تصویر قاسم سلیمانی را در مقابل پایگاه سپاه ثارالله کرمان به آتش کشیدند.

در شهر زنجان نیز معترضان دوشنبه شب نوزدهم دی ماه اقدام به آتش زدن یک بنر تبلیغات حکومتی حاوی تصویر فرمانده کشته شده نیروی قدس سپاه پاسداران کردند.

شماری از زنان معترض در شهر کرمانشاه یک بیلبورد تبلیغات حکومتی حاوی تصویر سلیمانی را به آتش کشیدند.

در بوکان نیز عصر دوشنبه نوزدهم دی ماه جمعی از مردم این شهر با وجود فضای به شدت امنیتی مراسم چهلم ابراهیم شریفی، از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری، را بر سر مزار او برگزار کردند.

بنابر گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، ابراهیم شریفی، ۲۹ ساله، در جریان تظاهرات بیست و پنجم آبان شهر بوکان در اثر تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران به شدت زخمی شد و پس از سیزده روز به دلیل شدت جراحات ناشی در بیمارستان شهدای ارومیه جان خود را از دست داد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

سربریدن مونا حیدری توسط همسرش؛ متهم ردیف اول به ۷ سال و نیم زندان محکوم شد

  قوه قضائیه ایران می گوید همسر مونا (غزل) حیدری که سال گذشته همسر ۱۷ ساله خود را سر بریده بود، به ۷ سال و نیم زندان محکوم شده است. انتشار ت...