۱۴۰۱ دی ۲۶, دوشنبه

پزشکان از به‌هوش‌آمدن هستی حسین‌پناهی ناامید شدند

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از ناامیدشدن پزشکان از به هوش‌آمدن هستی حسین‌پناهی خبر داده است؛ دانش‌آموز ۱۶ساله اهل دهگلان کردستان که از ۱۹ آبان در پی حمله مأموران حکومتی به کما رفت.

کانال شورای هماهنگی فرهنگیان شامگاه یکشنبه ۲۵ آبان با اعلام این خبر اعلام کرد: «با توجه به سطح خیلی پایین هوشیاری و دیگر علائم حیاتی، پزشکان از به‌ هوش‌آمدن هستی قطع امید کرده و پیشنهاد ترخیص و نگهداری از او در منزل را داده‌اند».

هستی حسین‌پناهی یکی از دانش‌آموزان اهل روستای قروچای از توابع دهگلان در استان کردستان است که ۱۹ آبان خبر رسید «با ضربه باتون مأموران حکومتی به سرش» در جریان سرکوب اعتراضات سراسری به کما رفته است.

در آن زمان شورای هماهنگی فرهنگیان به‌نقل از منابع محلی اعلام کرد که «پدر هستی تهدید شده تا بگوید دخترش از ماشین خود را به بیرون پرت کرده، اما مادرش می‌گوید که در مدرسه او را با باتون زده‌اند و اثر باتون روی سرش کاملاً مشخص بود». 

روز یکشنبه ۲۵ دی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با انتشار بیانیه‌ای خواستار پایان‌گرفتن حضور مأموران در مدارس شد و نوشت حضور مأموران حکومتی در مدارس «با انفعال کامل وزارت‌خانه و با تأیید ضمنی وزیر بی‌کفایت آموزش‌ و پرورش همراه شد تا جایی‌ که برخی مدارس کشور را به پایگاهی برای نیروهای امنیتی تبدیل کرد».

بر اساس آن‌چه در این بیانیه آمده، «ورود این نیروها به مدارس منجر به معرفی برخی دانش‌آموزان به نهادهای امنیتی و اخراج برخی از آنان» نیز شده است.

بر اساس این گزارش‌ و همچنین گزارش‌های شهروندی منتشرشده در چهار ماه گذشته، بسیاری از مدارس شاهد استقرار لباس‌شخصی‌هایی از نهادهای گوناگون از جمله سپاه پاسداران و بسیج «به‌عنوان مبلغ» در میان کادر مدیریت یا آموزشی مدارس بوده است.

کشتن کودکان و رفتار خشونت‌آمیز نیروهای حکومتی با کودکان در حالی انجام می‌شود که جمهوری اسلامی به‌طور رسمی در کنوانسیون حقوق کودک عضویت دارد و «موظف به احترام، حمایت و اجرای حقوق کودکان برای زندگی، حریم خصوصی، آزادی اندیشه و اجتماعات مسالمت‌آمیز است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

سربریدن مونا حیدری توسط همسرش؛ متهم ردیف اول به ۷ سال و نیم زندان محکوم شد

  قوه قضائیه ایران می گوید همسر مونا (غزل) حیدری که سال گذشته همسر ۱۷ ساله خود را سر بریده بود، به ۷ سال و نیم زندان محکوم شده است. انتشار ت...