۱۴۰۱ دی ۱۵, پنجشنبه

سایه قتل و شکنجه و ارعاب بر سر ورزشکاران ایرانی حامی معترضان

 



کمپین حقوق بشر در گزارشی از ورزشکارانی نام برده که به خاطر حمایت از معترضان ایران کشته، شکنجه یا محکوم به اعدام شده‌اند. بنابر این گزارش در ماه‌های اخیر دست‌کم دو ورزشکار با شلیک مستقیم ماموران حکومتی به قتل رسیده‌اند.

جنبش اعتراضی مردم ایران که هفته آخر شهریور ماه آغاز شد هم به لحاظ گستردگی و سویه عمیق ضد حکومتی بودن آن بی‌سابقه است هم از نظر طیف مشارکت‌کنندگان و حامیان آن در میان هنرمندان و ورزشکاران.

این جنبش در ابتدا در واکنش به کشته شدن مهسا امینی پس از بازداشت توسط گشت ارشاد آغاز شد و خیلی سریع به سراسر ایران و در میان قشرهای مختلف گسترش یافت.

در حدود ۱۱۰ روز گذشته صدها نفر از معترضان کشته، ده‌ها هزار نفر آنها بازداشت و برای عده‌ای از آنها حکم اعدام صادر شده که در مواردی اجرا هم شده است.

در میان تمام این افراد چهره‌های سرشناسی از دنیای ورزش و فرهنگ و هنر نیز حضور دارند. روز سه‌شنبه، ۱۳ دی ماه فهرستی از ورزشکارانی منتشر شد که طی این مدت به قتل رسیده، زندان و شکنجه شده و برای شماری از آنان حکم اعدام صادر شده و یا در خطر صدور چنین حکمی قرار دارند.

کمپین حقوق بشر ایران که این گزارش را در وب‌سایت خود منتشر کرده می‌گوید در فاصله ۳۰ شهریور تا ۱۵ دی سه ورزشکار به نام‌های علی مظفری، محمد قاسمی‌فر و احسان قاسمی‌فر به قتل رسیده‌اند.

بنابر این گزارش مظفری با شلیک مستقیم گلوله جنگی ماموران امنیتی در قوچان کشته شده و محمد قاسمی‌فر در دزفول با تفنگ ساچمه‌ای از پشت سر هدف قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

سربریدن مونا حیدری توسط همسرش؛ متهم ردیف اول به ۷ سال و نیم زندان محکوم شد

  قوه قضائیه ایران می گوید همسر مونا (غزل) حیدری که سال گذشته همسر ۱۷ ساله خود را سر بریده بود، به ۷ سال و نیم زندان محکوم شده است. انتشار ت...