۱۴۰۱ آذر ۲۸, دوشنبه

واکنش‌ها به بازداشت بازیگر سرشناس ایرانی؛ جشنواره کن: ترانه علیدوستی را فورا آزاد کنید

 

بازداشت و زندانی شدن ترانه علیدوستی، بازیگر جوان و سرشناس ایرانی، با واکنش‌های اعتراض آمیز زیادی در داخل و خارج از ایران و در شبکه‌های اجتماعی رو‌به‌رو شده است.

صفحه توییتری جشنواره کن بازداشت ترانه علیدوستی به دلیل «حمایت از جنبش آزادی‌خواهی» در ایران را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی فوری او شده است.

بسیاری از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مطرح بین‌المللی، از جمله آسوشیتدپرس، خبرگزاری فرانسه، و نیویورک تایمز - نیز خبر بازداشت ترانه علیدوستی را منتشر کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها این بازیگر مطرح سینمای ایران روز شنبه ۲۶ آذر با یورش مأموران امنیتی به خانه‌اش، در برابر چشم فرزندش بازداشت شد. او در تماس تلفنی با پدرش از او خواست تا داروهایش را برایش به زندان ببرد.

در تهران، شماری از هنرمندان و دست‌اندرکاران سینما روز یکشنبه برای پیگیری بازداشت او ترانه در برابر زندان اوین جمع شدند. مسئولان زندان گفته‌اند هنوز برای او پرونده‌ای تشکیل نشده و بنابراین «پیگیری خاصی در این لحظه ممکن نیست.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

سربریدن مونا حیدری توسط همسرش؛ متهم ردیف اول به ۷ سال و نیم زندان محکوم شد

  قوه قضائیه ایران می گوید همسر مونا (غزل) حیدری که سال گذشته همسر ۱۷ ساله خود را سر بریده بود، به ۷ سال و نیم زندان محکوم شده است. انتشار ت...