۱۴۰۱ آذر ۱۷, پنجشنبه

بازداشت و آزادی؛ گزارشی از وضعیت ۵ شهروند از جمله یک نوجوان در شهرهای مختلف

 

بازداشت و آزادی؛ گزارشی از وضعیت ۵ شهروند از جمله یک نوجوان در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – محمدحسین دشتی، اشکان رشیدی، الهه میرمهدی به همراه همسرش ایمان دشتی و صادق زنده بودی نوجوان ۱۷ ساله، توسط نیروهای امنیتی در شهرهای بوشهر، گلپایگان، ایذه و یزد بازداشت شدند. از میان این شهروندان، صادق زنده بودی به کانون اصلاح و تربیت بوشهر و الهه میری به زندان گلپایگان منتقل شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پنج شهروند از جمله یک نوجوان توسط نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف بازداشت شدند.

هویت این شهروندان “صادق زنده بودی، ۱۷ ساله، دانش آموز پایه سوم دبیرستان در بوشهر، محمدحسین دشتی، متولد ۱۳۸۱ در یزد، الهه میرمهدی و همسرش ایمان دشتی در گلپایگان و اشکان رشیدی در ایذه” توسط هرانا احراز شده است.

از میان این شهروندان صادق زنده بودی که در تاریخ ۲۶ آبان ماه در جریان اعتراضات سراسری در بوشهر بازداشت شده است، طی تماس کوتاهی با خانواده و نزدیکانش از انتقال خود به کانون اصلاح و تربیت این شهر خبر داده است. این نوجوان پیشتر نیز در مهرماه امسال یک بار دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به علاوه، الهه میرمهدی دیگر شهروند بازداشتی به زندان گلپایگان منتقل و همسرش ایمان دشتی روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه آزاد شده است.

یک منبع مطلع در رابطه با بازداشت الهه میرمهدی اینگونه به هرانا توضیح داد: “الهه اهل گلپایگان است و در شاهین شهر اصفهان زندگی می کند. او تاتو آرتیست است و ساعت ۱۲ ظهر روز جمعه ۱۱ آذر به بهانه آموزش تاتو در گلپایگان حدود ۳۰ مامور به منزل وی مراجعه کرده و او را بازداشت می‌کنند. ضرب و شتم نیروهای امنیتی در حین بازداشت باعث شکستگی انگشت های دست مادرش شده است. همچنین ماموران که از اطلاعات سپاه بودند تلفن همراه خانم میرمهدی را ضبط کرده و با خود میبرند.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “جمعه شب پدر، برادر و همسر خانم امیرمهدی که برای پیگیری وضعیت وی به کلانتری گلپایگان مراجعه کرده بودند بازداشت میشوند و کمی بعد پدر و برادرش را آزاد می‌کنند.”

الهه امیر مهدی، دانش آموخته کارشناسی رشته نقاشی از دانشگاه هنر اصفهان، تاتو آرتیست است. او همچنین فعالیت هایی در زمینه دفاع از حقوق حیوانات نیز داشته است.

منبع دیگر در خصوص بازداشت اشکان رشیدی به گزارشگر هرانا گفت: “پس از گذشت چند هفته از بازداشت او در ایذه تاکنون هیچ اطلاعی از محل نگهداری و وضعیتش در دسترس نیست و خانواده اش نگران سلامت او هستند.”

در رابطه با بازداشت محمدحسین دشتی نیز منبعی آگاه به هرانا گفت: “آقای دشتی از حدود یک ماه پیش توسط نیروهای امنیتی در یزد بازداشت شده و در یکی از بازداشتگاه های امنیتی این شهر تحت فشار و ضرب و شتم ماموران قرار گرفته که برخی اتهامات را قبول کند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

سربریدن مونا حیدری توسط همسرش؛ متهم ردیف اول به ۷ سال و نیم زندان محکوم شد

  قوه قضائیه ایران می گوید همسر مونا (غزل) حیدری که سال گذشته همسر ۱۷ ساله خود را سر بریده بود، به ۷ سال و نیم زندان محکوم شده است. انتشار ت...