۱۴۰۱ آذر ۱۹, شنبه

بازداشت و آزادی؛ گزارشی از آخرین وضعیت ۴ شهروند در شهرهای مختلف

 

بازداشت و آزادی؛ گزارشی از آخرین وضعیت ۴ شهروند در شهرهای مختلف

خبرگزارس هرانا – طی روزهای اخیر، ملاعبدالکریم امامی امام جماعت شهر بانه و امیرحسین برخوردارپور توسط نیروهای امنیتی در بانه و کرمانشاه بازداشت شدند. همزمان کیخسرو یزدانی، شهروند بازداشتی با تودیع قرار وثیقه از زندان قائمشهر آزاد شد. همچنین، آیدا راستی شهروند بهائی بازداشتی از زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱، آیدا راستی شهروند بهائی از زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “یک‌‌ ماه از زمان اتمام بازجویی‌ های خانم راستی می‌گذرد و پرونده وی توسط بازپرس مختومه اعلام شده است. تاریخ دادگاه هنوز مشخص نیست و وضعیت او در پرده‌ ای از ابهام و بلاتکلیفی قرار دارد. وی محروم از ملاقات حضوری است و کماکان از حق دسترسی به وکیل محروم بوده و و از بازگو کردن اتهامات به خانواده نیز منع شده است.”

پیشتر نیز یک منبع مطلع در رابطه با این شهروند بهائی به هرانا گفته بود: “خانم راستی کماکان از حق دسترسی به وکیل محروم است. در زندان به او گفتند که وثیقه یک میلیاردی برایش تعیین شده، اما مسئولان تاکنون از اعلام و قبول وثیقه خودداری کردند.”

 آیدا راستی قلاتی، روز چهارشنبه ۶ مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. ماموران در زمان بازداشت این شهروند، ضمن تفتیش منزل، برخی از وسایل شخصی اعضای خانواده را ضبط کرده و با خود بردند.

همچنین، روز پنجشنبه ۱۷ آذرماه، کیخسرو یزدانی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان قائم شهر آزاد شد.

آقای یزدانی، فعال محیط زیستی ساکن قائمشهر در تاریخ ۳۱ شهریورماه سال جاری، در منزل شخصی خود بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات ساری منتقل شده بود.

از سوی دیگر کردپا، از بازداشت دو شهروند توسط نیروهای امنیتی در شهرهای بانه و کرمانشاه خبر داده است.

براساس این گزارش، “ماموستا ملاعبدالکریم امامی”، امام جماعت مسجد محمدی شهر بانه پس از اعتراض به کشته شدن معترضان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

علاوه براین، “امیرحسین برخوردارپور” شهروند ساکن کرمانشاه در بلوار طاقبستان بر اثر شلیک نیروهای امنیتی مصدوم و بازداشت شد. از محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

سربریدن مونا حیدری توسط همسرش؛ متهم ردیف اول به ۷ سال و نیم زندان محکوم شد

  قوه قضائیه ایران می گوید همسر مونا (غزل) حیدری که سال گذشته همسر ۱۷ ساله خود را سر بریده بود، به ۷ سال و نیم زندان محکوم شده است. انتشار ت...