۱۴۰۱ آذر ۳, پنجشنبه

پیش‌نویس قانون ضد هم‌جنسگرایی در پارلمان روسیه

 




در روسیه فشار بر هم‌جنس‌گرایان زیاد بود، اما اکنون با مطرح شدن لایحه‌ای جدید در پارلمان این کشور زیادتر شده است. قرار است از این پس سخن گفتن درباره هم‌جنسگرایی در ملاء عام، به ویژه در حضور کودکان جرم محسوب شود.
نمایندگان دوما طرحی را به مجلس ارائه داده‌اند که موجی از انتقادات را برانگیخته است. این طرح هم اکنون در برخی شهرهای بزرگ مانند سنت پترزبورگ قانونی شده، ولی در صورت تصویب آن در مجلس بر همه نقاط روسیه حاکم می‌شود. در پیش نویس این قانون، که از جانب گروهی از سیاستمداران نووسیبریسک ارائه شده، آمده است که "تبلیغ" درباره هم‌جنسگرایی در مقابل "افراد نابالغ" جرم محسوب می‌‌شود.

تبدیل شدن چنین طرحی به قانون باعث می‌شود که زندگی هم‌جنسگرایان در میان دوست و آشنا و نهادهای عمومی و مطبوعات، جایی برای بروز نیابد، چرا که در هر مکانی امکان حضور یک کودک یا نوجوان هست. علاوه بر این، حق هرگونه تظاهرات یا حرکت اعتراضی هم‌جنسگرایان در خیابان‌ها نیز از آن‌ها گرفته خواهد شد. حتی نشان دادن پرچم رنگین کمان که غیر از سمبل هم‌جنسگرایی، نشانه دگراندیشی نیز هست، می‌تواند مجازات به همره داشته باشد.
بر اساس این طرح، سازمان‌ها یا رسانه‌هایی که با دیدی مثبت به موضوع هم‌جنس‌گرایی بپردازند، می‌توانند تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ یورو جریمه شوند.

به بهانه حفظ امنیت کودکان

کسانی که طرفدار تصویب چنین قوانینی هستند این طور استدلال می‌کنند که کودکان و نوجوانان باید از هرگونه تبلیغی که هم‌جنسگرایی را امری مثبت نشان دهد، مصون باشند. کلیسای ارتدکس روسیه و طرفداران حزب حاکم "روسیه واحد" به شدت از این طرح حمایت می‌کنند.

مدافعان حقوق بشر این گونه قوانین را محکوم می‌کنند. بویژه که روسیه جامعه‌ای است که بدون این قوانین هم به راحتی پذیرای پدید‌ه‌ای به نام هم‌جنسگرایی نیست.

روسیه در مسیر قرون وسطا

فولکر بک، سخنگوی حقوق بشر حزب سبزهای آلمان در مجلس از این اقدام به عنوان بازگشت روسیه به دوران تاریک قرون وسطا نام برد. او گفت که با این قانون تعقیب اقلیت‌ها در روسیه ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد. به گفته بک دولت آلمان باید به تصویب چنین قوانینی اعتراض کند.

هنوز روشن نیست که بررسی قانون ضد هم‌جنسگرایان چه زمانی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

سربریدن مونا حیدری توسط همسرش؛ متهم ردیف اول به ۷ سال و نیم زندان محکوم شد

  قوه قضائیه ایران می گوید همسر مونا (غزل) حیدری که سال گذشته همسر ۱۷ ساله خود را سر بریده بود، به ۷ سال و نیم زندان محکوم شده است. انتشار ت...